Cupcake sized knäck...

Det blev förövrigt ingen Jansons frestelse till festen igår. Fanns helt enkelt inte tid till det. Istället beslutade jag mig för att göra knäck & risbräckt. Det var betydligt svårare än vad jag trott. Panikade lite lätt inne i mataffären när jag insåg att det inte riktigt skulle gå att få tag på allt som jag ville ha. Kakao verkar exempelvis inte vara ngt som de sportar här & istället för ljus sirap blev det Aunt Jemimas maple syrup... Värst var det att jag inte kunde hitta några knäckformar. Följande diskussion utspelades mellan mig & det koreanska biträdet.

Moi - Sorry, do you have small cupcake forms? They have to be really small, coin sized.
K - Ehh, muffin form?
Moi - Well yes, but tiny! (visar med händerna)
K - Yiiis, yiiis, we have! (springer iväg nedför en av gangarna & jag följer efter)
K - Look! Muffin form!
Moi - Oh, but you see, I want them to look like that but they have to be minute.
K - No, muffin form?
Moi - Well I will use them to make candy and I can't make the candy in muffin size!
K - Why not?
Moi - It's like fudge. You can't have fudge of that shape!
K - Why? Why make small when you can make big? Big muffins are good! These we have, you should buy!
Moi - Weeeell thank you for your help, have a nice evening...
 

image207

Så jag fick breda ut knäcksmeten på smörgåspapper & naturligtvis vägrade skiten släppa så jag fick kuta runt på potlucken & hysterieleta efter en penna så att jag kunde skriva en liten instruktionslapp...

'Stupid paper got stuck. Sooo, you will have to suck on it in order to remove it...'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0