Varför kan inte män handla själva?!

Pappa vill ned på stan & köpa julklappar, det vill Magnus också. Båda två anser sig oförmögna att göra detta på egen hand. Krävs således att moi följer med som ngn slags själslig guide. Problemet är att Magnus ligger & sover (död för världen) & pappa vill iväg nu, nu! Så jag måste alltså släpa mig ned dit TVÅ gånger. & jag har redan varit på stan (oh så ironiskt att ens kalla LSE centrum för stad) en gång sedan jag kom hit. Det var visserligen med Rasmus så jag hade trevligt (och jo, jag var också med som stöd vid julklappsinhandling) men denna lilla byahåla ger mig ångest... Allt är så dimuntivt, uniformt & fult. Jag begriper inte hur jag överlevde alla dessa år i denna deprimerande lilla avkrok. & nu måste jag alltså ned dit igen, en gång med Pa & en gång med Magnus. Sooo, min fråga är alltså - hur kan folk bo här & vara nöjda med sina liv & varför kan inte män köpa julklappar för egen maskin? Vad är det som gör att de tycker att boten mot hela 'Gaaah, julklappar! Ångest, ångest!' är att utsätta sig själva för en shoppingtur med en kvinna? Borde inte ngn slags logik kicka in så att de inser att det hela bara blir än värre & mkt mer utdraget om de tar med ngn som verkligen GILLAR att gå i affärer? Moi är lost...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas det går bra för dig med julklapparna!!! Tur att vi hade varandra i LSE, så då blev vi inte uttråkade! (bl, filmen) haha. Vill se!Kram

2007-12-22 @ 14:11:30
Postat av: Ida

Nej sjukt mkt tur att vi hade varandra! Uh, filmen... Vet att vi måste vara 28 men satte vi ngt fast datum?

Julklappar, köpte upp mig på några till & agerade stöd /mentor åt Pa & M.

2007-12-22 @ 16:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0