Alien encounter...

Oki, alla som känner mig vet att jag inte är så himla petig när det galler insekter & slemmiga små kryp. Jag lyfter ut spindlar, gräver upp mask & fipplar på maggot på kroken men igår tog det jäklar i mig tvärstopp när jag klev in på toaletten. Mitt på hyllsystemet som förvarar alla våra biljontals skönhetsprodukter tronade det vidrigaste lilla kräk jag någonsin sett. Det hade mer ben än vad som är fysiskt möjligt, blanka ledade segment & viftande spröt. Moi retirerade ned till köket & släpade med mig Megha upp som moraliskt stöd. Dumt. Megha började i princip hyperventilera så fort hon fick syn på den & vägrade att gå in på toaletten.

M - Kill it! You have to kill it!!!!
Moi - But it's huge! I don't want to!
M - No, oki, don't kill it. But don't drink any more tea tonight then because imagine to walk in to the bathroom in the middle of the night with no socks...
Moi - Iiiiik! Give me the shower brush!

Så, jag smälde till den med duschborsten, mördade några ben & sedan var krypet puts väck. Megha & jag dog. Efter ngn minut vågade vi oss in igen & började försiktigt & ångestfyllt tömma våra hyllplan. Skriket som Megha upphävde när den kom utspringandes (jo den sprang trotts att bakkroppen var mos) har troligen resulterat i att jag fått tinnitus... Sedan följde en vild jakt runt badrummet tills dess att jag slutligen lyckades få död på den. Vi skrek & skrattade hysteriskt & tårarna rann & Megha höll på att kräkas nar jag satte in den slutgiltliga stöten. Har nog sällan varit så stolt som när jag spolade ned den i toaletten! :)     
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Bra "girlfight"!
Du har aldrig varit pjoskig vad gäller små djur, men det finns gränser. Kommer du ihåg dina sniglar som du hade som husdjur.

2007-11-07 @ 14:33:46
Postat av: Ida

Meeeen MAMMAAA! Pinsamt!

2007-11-07 @ 16:49:35
Postat av: Jo

Ewwww, jag fick kalla kårar och äckelkänsla bara av att läsa "jo den sprang trotts att bakkroppen var mos". Bläh! Go you!

2007-11-09 @ 08:56:04
Postat av: Ida

Den var helt fruktansvart acklig... Har svart for tusenfotingar over lag men nar de ar uppemot 6-7 cm langa & har SPROT sa ar det helt enkelt vidrigt bortom alla granser!

2007-11-09 @ 20:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0