Mkt märkligt...

Min lilla bloggfrånvaro fram till nu beror på att jag har haft SJUKT mkt att göra de sista dagarna. En av de saker som jag tvingats arbeta med var en presentation om den kambriska explosionen. Eftersom jag helt ärligt inte tyckte att det var speciellt intressant ägnade jag helgen samt måndagen åt att läsa om coccolithophorer. Pga att saker & ting sedan körde ihop sig lite lätt krympte tiden för moi att knåpa ihop min 20 min presentation (sammandrag av 10-12 artiklar + PP-presenation) till ungefär en dag... Inte blev det hela bättre av att det var Halloween igår & att jag övertalades till att stanna ute längre än vad jag tänkt + att jag sedan inte kunde somna. Presentationen var enligt mig därför en total katastrof & jag krööööp upp till mitt kontor & tvingade Rob att gå ned med mig till Chinatown & tröst plocka upp torkad kiwi. Väl tillbaka hämtade jag min kritik ur postfacket & vad kunde jag läsa där...

'Better organization than last time' - Min förra presentation handlade om trädgransen, ngt som jag jobbat med under 10 poäng i Lund...

'Definite improvement from your last talk - Good Job!' - Hm, slutsatts; för att gora ngt bra = festa & sluta sova!

'You obviosly know your topic really well, very good at not loking at slides and talk to the audience' - Eeeh... Anledningen till att jag inte talade till skärmen var för att jag läste innantill...

& i samma anda fortsätter det. Oki, jag förtjänar allt beröm som jag fick för utformningen av presentationen för den var faktiskt snygg men nu är ju detta en naturvetenskaplig utbildning & inte en kurs i formgivning el design så resten av min positiva kritik kan jag absolut inte begripa. Speciellt inte eftersom den fick bättre kritik än min förra presentation (i ett ämne som jag kan!), som jag tyckte var 153000 ggr bättre!




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0