Sweden...

Igår åkte jag & Jenny ut till IKEA. I tre timmar strövade jag sedan runt där med ett fånigt leende i ansiktet & tummade på Billy's hyllplan, fnittrade förtjust när jag provsatt Hästveda (den stol som jag åkte ut 3 ggr till IKEA i Malmö för & aldrig lyckades få med mig hem) & löpte amok i den svenska lilla miniatyr mataffären. Köpte upp mig på 4 burkar (läskigt sockrad) lingonsylt & en burk av vad företaget i fråga har valt att döpa till hjortronsylt. Till & med den inlagda senapssillen fick mig att bli helt nostalgisk & jag stod länge & kramade en tub räkost i handen innan jag insåg att jag redan överskridit den vikt som jag klarar av att bära på egenhand. Men nästa gång, då, då följer den med hem!  

& det värsta av allt, alla böcker i hyllorna var riktiga svenska böcker! Smygtorkade bort en liten tår...


Kommentarer
Postat av: sQ

Numera flyttat till kontorsbyggnad granne med IKEA! Känns bra! Men det stora uppköpet är att det finns ordentlig kaffemaskin. Har tidigare tvingats brygga eget i pressokanna...

2007-10-07 @ 17:59:28
Postat av: Ida

Ooooh, avundsjuk...

2007-10-07 @ 23:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0