Saker som...

jag saknar/är bättre i Sverige (familj & vänner ej inräknat):

1. Vettigt bröd. Jag håller på att dö! Allt är bara vitt, vitt & fluffigt. Jag vill ha bröd som man kan slå ihjäl inkräktare med! Den enda som håller med mig i frågan är Remo, som han säger 'bra bröd är bröd som man inte kan pressa ihop från en halvmeter till 1,2 cm'...
2. Svenska prislappar. Här hittar man ett plagg, blir glad över det trevliga priset & får sedan en chock när man får reda på vad det egentligen kostar (skatten läggs alltid till först i kassan).
3. Vatten, dvs kranvatten. Vattnet har smakar HEMSKT. Försöker vänja mig vid det gradvis genom att blanda med 'köpevatten' (som i & för sig också är äckligt).
4. Försäljare som inte livnär sig på provision...
5. Mjölkpriset. I Sverige är mjölk billigare än bensin, i Kanada får du dubbelt så mkt bensin per dollar som du får mjölk...
6. Duschmunstycken som inte är fastskruvade i väggen. Börjar varje morgon med att paniskt trycka mig mot den bortersta väggen i duschen. Vet aldrig om man kommer att bli skållad el djupfryst....
7. Svenska avstånd (iaf i södra sverige). Jag bor supernära universitetet, det tar bara 25 min att gå dit...
8. Innehållsförteckningar. I Sverige utgår man från 100g, vettigt kan tyckas... Har utgår man från vad sjutton som helst. 125g, 55g, 90g... Vissa marken utgår till & med från skilda vikter bara för att det är en annan smak!
9. Uppvärmning. Kanadensiska hus är kalla, mkt kalla. Jag ska investera i en vaderad morgonrock (helst ngt NASA tillverkat)...
10. Strömbrytare. De GOMMER strömbrytarna! De kan sitta på de mest bisarra ställen, blir typ knäpp! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0