Fuck, fuck, fuck...

Just nu är jag så himla arg på mig själv! Ni vet min check på $3000? Um, tror ni Ida har lyckats pallra sig iväg till banken för att lösa in den? Well, of course not! För det är inte så jag fungerar, jag är sämst i världen på checkar. Anyway, imorse insåg jag att det kanske ända var läge att lösa in den pga Mexico-resan. Sagt & gjort, plockade på mig den & knatade bort till min bank, som ligger typ 5 min från huset. Blir där informerad om att pengarna kommer att infinna sig på mitt konto den 22...

Moi - What? But that is next week, like...Tuesday?!
Banktjej - Yes, but it takes five days to process the check.
Moi - But that is not five days, it's nine.
Bt - No, it's five.
Moi - No, it's nine!
Bt - Well, but today doesn't count, and then it's the weekend.
Moi (trött) - But that still makes it six days...
Bt (triumferande) - No, because the money will be on your account that day, so it doesn't count!

Så nu blir det ju intressant att se hur detta kommer att gå, räknar nämligen stenhårt med att mitt debitkort inte kommer att fungera i Mexico vilket lämnar mig med mitt svenska visa-kort. Only problem, moi har noll & ingen koll på hur mkt pengar jag de facto har på det... Suck.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0