Hudson Bay...

Jippi! Min ansökan är inne & jag behöver inte oroa mig något mer! Helt sjukt att jag har tvingas geomlida ännu en omgång av UofT's plågsamt jobbiga ansökningsprocess... Man kan ju tycka att man borde slippa det hela när tjänsten de facto specifikt  har skapast för just en själv, men icke... Anyway, har hostat upp $100, & nu är det bara en formsak - whiii! Så nu är planen att speeda på min PhD så att jag fixar den på tre år & sedan blir det till att söka sig till varmare breddgrader (trots att Rob toklobbar för Cambridge...).

& på tal om varmare breddgrader - Jörg bad mig presentera minst en ny undersökningslokal till mitt projekt. Min första tanke var Hawaii, tätt följt av Bali...vad jag föreslog? Hudson Bay - tidernas köldhål. Fatta vad det sög att behöva göra det, enorm mental strid mellan mitt forskar jag & den del av mig som hade velat tillbringa resten av livet på en strand betraktande surfarkillar med en pinacolada fastcementerad i handen. Har nämligen en vag känsla av att kvoten brunbrända surfare & sockriga drinkar inte är den högsta uppe i just Hudson Bay. Känns mer som seniga inuiter & cariboublod är vad som väntar...


Kommentarer
Postat av: joel

hehehe.. mitt i maten så började min flickvänsa mamma prata om glidmedel.. helt sådär..

om vilket som var bäst organiskt eller konstgjort..

jag fick mycket mycket röda öron...

Mycket skumt, men annars gick det väldigt bra :D

2008-04-16 @ 10:42:48
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Ida

Ehum, oj... Jag hade nog reagerat med att bryta ihop av fnitter.

2008-04-16 @ 16:27:54
URL: http://msbree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0