My PhD...

Så, det jag inte nämt tidigare här på bloggen är min fortsatta PhD. När jag började här blev jag informerad om att jag skulle bli erbjuden en fortsättning under våren (de vill ha tid pa sig att besluta om man är tillräckligt bra eller inte) förutsatt att allt gick planenligt. Fast som vanligt fungerar det administrativa här lite småskackigt - fick därför i förra veckan reda på att jag måste ansöka om tjänsten... Vilket är helt vansinnigt eftersom denna positionen egentligen inte finns, utan har skapats enbart för min skull! Anyway, slutdatum för att fixa med ansökan - tisdag nästa vecka. Dog. För att ansöka om en tjänst här är en rakt igenom smärtsam process som tar typ hundra år... Inte blev det roligare av att man måste lämna in en projektplan med tidsangivelser, något som abolut inte existerar i nuläget. Sooo, det var major panik & ångest om man uttrycker det lite milt. Nu har detta dock löst sig, har nämligen visar sig att anledningen till att jag måste ansöka ännu en gång är att det generar pengar till institutionen - så allt det andra runt omkrig är bara fancy dekoration för att mjölka ut ännu lite mer cash. Sten från mitt bröst, sten från mitt bröst - & ett steg framåt!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0