Puss Korn!

Har precis pratat med kära bror! Bästa lillebror, du får mig alltid att skratta så mkt! Fast lite hemskt var det ändå att prata med dig - inte kul att höra sin egen röst  med typ 2 sekunders fördröjning hela tiden! Var kommer dialekten ifrån? Var har jag plockat upp den? Jag menar under mitt liv har jag bott i:

Umeå
Vilhelmina
Lycksele
Lund
Toronto

Så hur kan det komma sig att jag låter på det sätt jag gör? Borde ju ha en dialekt i som låter lite jaaa, ni vet - efterbliven. Dessvärre är väl verkligheten än hemskare...

image375
Anyway, himla glad blev jag av att få skratta lite tillsammans med dig!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej hopp. Vilket sött kort! Hoppas du får det skoj i Mexico. Jag sitter och försöker skriva på mitt arbete, men det finns ju så mycket annat man kan göra, typ spela röj som jag nästan blivit beroende av. ;)

Kram!

2008-04-13 @ 22:44:40
Postat av: Ida

Tack! Jag satsar naturligtvis pa att ha sjukt kul i Mexico, jag tanker sangria! Urk, mitt kors ar solitaire... Jag ar beroende, men inte lika illa som Rob & ma nar det galler spindelharpan! :)

Kraam!

2008-04-13 @ 22:52:06
Postat av: Joel

Va fan... booten anna nykter är ju en erfarenhet. Det visar ju att jag inte måste dricka för att ha dålig musiksmak..

passar asbra om jag t.ex ska jobba med christer sjögren etc ;D

2008-04-13 @ 23:15:59
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Ida

Forvisso, sjalv har jag en helt horribel musiksmak - men jag har arvt den fran pappi sa det ar inget att gora at. Vi ar det tjocka diskofolket forever and ever!

2008-04-14 @ 00:34:40
Postat av: mgs

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! äntligen kan du inse din stockholmska!

2008-04-15 @ 00:38:05
Postat av: Ida

Men nu ar det ju typ tva dagar sedan jag pratade med dig = har fortrangt det! :)

Fast pa riktigt, jag begriper inte vart min dialekt kommer ifran, it makes no sence!

2008-04-15 @ 20:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0