Steg 2...

Tog mod till mig (efter ett glas rödvin & mkt pepp från Rob) & gick fram till Jörg i en av pauserna under middagen igår & frågade honom om Mexico & om min PhD. Fick först förklarat för mig hur det låg till med ansökan & sedan informerade han mig om att jag troligtvis kommer att lämna Toronto på onsdag eller torsdag. Vilket är en enorm lättnad! Sedan kommer tidernas gir - alltså, vi snackar total tok gir. Från sitt vanliga 'jag är bättre än alla andra människor/varför är jag fast med Malibue Barbie som student' approach svänger Jörg nämligen över till att fråga 'And how are you by the way? I heard about Rob, it must be hard for you'. Höll på att trilla ihop av chock... Lyckades på något vänster samla mig en smula & hacka fram ett lesset litet 'Well, it's not great right now. I...well, you know we live together and...well I will miss him terrible'. & under över alla under, Jörg lyssnar nickar, frågar när Rob kommer att åka & sedan, sedan...

J - Well you know, I have some work that have to be done down in Mexico. Ask him if he wants to do it for me and he can stay there with you during the time you have to work there.
Moi - What? Would you do that?
J - Well the work needs to be done, and if it makes you happy... Well just ask him, oki?   

Under inträffar alltså fortfarande - min handledare tycker de facto inte att jag är en idiot trots allt! Han kan faktiskt tänka sig att anställa någon som hoppat av sin karriär bara så där för att göra mig glad! Finner knappt ord! Dessvärre verkar det finnas en kvot för hur många mirakel som kan inträffa på en dag - Rob tackade nämligen nej. Men som det är nu känns det ändå himla bra eftersom jag får åka före = slipper säga farväl till honom & sedan komma tillbaka till ett tomt hus...

image374
Tröja - American Eagle
Kjol - mammas
Strumpbyxor - HM
Skor - Scorett; marinblå ballerinor med vit rosett på tån

Kommentarer
Postat av: joel

öhm... jag tror alltid jag skriver under med litet j... varför?

2008-04-12 @ 01:09:44
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Sandra

Hur länge blir du i Mexico och vad ska du göra? *nyfiken* Kram och hoppas allt är bra!

2008-04-12 @ 13:20:05
Postat av: Ma

Så skönt att så mycket har klarnat till och att Jörg visar sina androgena sidor.

Jag höll på att tappa andan när jag läste att du skall lämna in en ny ansökan med projektbeskrivning till veckan om Phd! Det är väl saker/händelser av just den här typen som får ditt liv att likna en berg- och dalbana - upp och ner utan att själv hinna med att parera rörelserna och utan egen kontroll. Det gäller att hålla SKÄRPAN, som min handledare här på jobbet säger till mig.

Ha det bra och lycka till! Det är så otroligt vad du är med om. Massor av kramar, Ma

2008-04-12 @ 15:20:34
Postat av: ma

Vad fin du är i håret!

2008-04-12 @ 18:54:47
Postat av: Ida

joel - om dert ar sa du vill ha det!

Sandra - Ingen aning, har noll koll & jorg ar inte direkt den som tror pa konceptet kommunikation... Kram!

Ma 1 - Ja men tror du att jag holl pa att do eller? Fast det var inte det jag menade med berg & dalbana, dessvarre.

Ma 2: Detta kraver ett inlagg

2008-04-13 @ 01:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0