This night...

Ikvall har jag lyxat - fortrangt alla problem & bara fokuserat pa har & nu. Njutit av gaslever, gambas & lite champagne under gyllende, belysta, palmer i tradgarden. Sure, det gor ont att jag ar har sjalv - men samtidigt sa gor det mig starkare, mindre sarbar. Om nu det ar nagot att efterstrava... Som forskare ar det helt klart ett viktigt kriterium - man maste se till att bli lite hard, att inte reagera negativt pa kritik, att bli lite utav en overlevnadsexpert. Moi...har mkt kvar att lara, idag begick jag exempelvis ett narmast fatalt misstag - log mot ett barn. Vilket ar nagot man inte gor infor sin handledare om personen i fraga ar man... Trots detta misstag fick jag ett lofte av Jorg ikvall - om jag lyckas publicera en artikel utifran min MSc sa kommer jag at fa en splitt ny MacBook = moi har ett nytt kortsiktigt mal att arbeta mot! :)

Kommentarer
Postat av: Maja

Men va? Varför får man inte le mot ett barn?

2008-04-27 @ 19:40:28
Postat av: Anonym

Härmed kan vi ju säga att Jörg inte är en helt gräslig människa... =)
Puss på dig!

2008-04-28 @ 11:35:00
Postat av: Anonym

Det var jag nyss... förstår inte vad som hände med namnet...

2008-04-28 @ 11:35:40
Postat av: Jo

Seriöst! Ok, då skriver jag det här: det är Jo som skrivit de senaste 2 meddelandena... suck...

2008-04-28 @ 11:36:39
Postat av: Ida

Maja - For att det kan tolkas som om att man vill ha barn sjalv - vilket i sin tur kan leda till att ens handledare blir mindre villig att stalla upp for en & fornya kontrakt etc eftersom som barn inom den akademiska varlden i princip ar jamnstallt med en ickebefintlig karriar...

Jo - Har Jo problem idag? ;) Roligt! Nej, vem som an ger mig en alldeles ny Mac ar inte helt igenom forskracklig... :)

2008-04-28 @ 17:32:00
Postat av: Maja

Aha! I get it. Ja det var ju klart. Hur världen ändå är alltså.

2008-04-28 @ 20:57:02
Postat av: Ida

Jepp - sa ligger det till. Naturligtvis ar det inget som man direkt talar hogt om, men att fa barn under sin PhD ar ingen direkt hojdare for karriaren. Det ar det val inte senare heller, men da finns atminstonne mojligheten att man sjalv lyckats fixa anslag sa att man kan halla igang atminstonne ett litet tag...

2008-04-29 @ 06:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0