On a totaly different note...

Då & då påbörjar jag ett nytt bokprojekt. Detta är något som har följt mig under hela min uppväxt & har resulterat i mer eller mindre värdelös smörja. Denna gången är troligtvis inget undantag, men hey jag har roligt & det är ett sätt att koppla av så why not. Anyway, roade mig således med lite efterforskning gällande åren 1970 & 1983. År 1970 var Richard Nixon president i US &:

- The Beatles uppträdde i en studio för sista gången innan de splittrades 
- Vietnamkriget pågick fortfarande & My Lai massakern inträffade
- Apollo 13 misslyckades kapitalt & moi frågar mig själv hur världens mest skrockfulla folk kunde infoga talet 13 till något så hutlöst dyrt
- Thor Heyerdahl seglade iväg med Ra II & i Norge var alla supernöjda med det faktum att de hittat olja
- Fiji blev självständigt & Jimi Hendrix dog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0