Christmas with Nina...

So, idag ar det boxing day har - vilket Nitwit har firat genom att studsa pa mitt huvud i goseattacker hela morgonen. Den katten ar ett litet unikum nar det kommer till gosande. Troll daremot har utceklat storhetsvansinne & bestamt sig for att ta over huset - Pounce, som var valdigt irriterad over deras narvaro igar, forfoljs nu av henne & har utvecklat en helt ny respekt for konceptet honkatt. Det hela ar valdigt roligt att se, Troll (som vager typ 2 kilo) vs. 'The German Tank' (pa dryga 15?). Troll vinner overlagset i nulaget... :)

Hur var julen da? Apmkt julmat, hysteriskt klappoppnande & valdigt mkt eggnog spetsat med rom + en liten tva-aring vid namn NIna som bestamde sig for att jag var hennes basta van. Saledes blev jag hela tiden 'hamtad' fran middagsbordet & fick sitta & spela ABC-trumma & titta pa katterna medan de andra pressade kalkon. Det blev med andra ord en lite latt upphackad middag for mig, slevade i mig en tugga eller tva varje gang vi tultade forbi, men mkt hjartevarmande. For varje gang jag reste mig upp efter Ninas lilla 'Ida, Ida! Look? Ida look?' spred sig ett solskensleende over hennes lilla ansikte. Fick tva pussar av henne nar de skulle aka & Hanka, hennes mamma, forklarade att Nina alldeles tydligt hittat en ny absolut basta van. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0