Ett annat ljus i mörkret...

Han som alltid får mig att le gav mig för övrigt en transformator igår. Detta kan tyckas vara en enormt underlig samt fruktansvärt oromantiskt & bottenlöst tråkig present, lite som om jag fått en slaskskrapa till sinken eller byxgaljar, but... nu fanns det ju en specifik anledning till gåvan! Tack vare min nya lilla pryttel fungerar nämligen min adventsljusstake som den ska! Inga flämtande 110 V flimmer utan riktigt äkta 240 V ljus! Dessutom så gav hans demonstration av hur transformatorn fungerar en lite småsmärtsam insikt. Anledningen till att min $80 locktång tokdog, under dramatiska former, förra julen var helt enkelt att den inte var helt kompatibel mot det svenska spänningsnätet. Här hade jag ju kunnat känna mig oerhört dum, men jag väljer att se på denna lilla incident som en, något dyrköpt, viktigt erfarenhet. Man lär så länge man lever!

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag tycker att det är så fruktansvärt romantiskt, men jag är väl inte som alla andra. Han har gett dig något som du verkligen saknat och som får dig att le. So great!

2008-12-14 @ 17:01:59
URL: http://missmor.blogg.se/
Postat av: Ida

I know, jag blev helt otroligt glad & väldigt rörd över att han faktiskt skaffade den till mig. :)

2008-12-15 @ 18:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0