Kompatibel?

Oki, ma & bror släpade med sig min lilla söta handmålade adventsljusstake hit till Toronto för att jag skulle kunna få lite julstämning på kontoret. But, nu har jag pluggat in den & mer flämtande ljus har jag nog aldrig tidigare sett. Alla ljusen fungerar, det är inte det, men istället för att lysa klart kommer bara lite ledset orange ljus ut ur min ljusstake. Bror lyste mer som två-åring då han råkade köra ned lillfingret i en lampsockel. Är med andra ord lite lätt besviken, fast framför allt frustrerad. Vad beror det hela på? Det kanadensiska spänningsnätet eller ett minne av klarare ljus färgat av min hemlängtan? I don't know - allt jag vet är att med min tekniska kapacitet så är det inte så där jättetroligt att jag lyckas klura ut orsaken... :)

Kommentarer
Postat av: Jo

Är ganska säker på att det handlar om det kanadensiska spänningsnätet. Hoppas ni har det bra =) Hälsa!

Puss!

2008-12-04 @ 00:05:45
Postat av: Martin

Ska ljusstaken klara 110 Volt? Det kan vara ett problem...



2008-12-04 @ 08:56:40
Postat av: Ida

Jo - Du har helt rätt, tydligen är spänningsnätet bara på 110 Volt. Gör så, är säker på att de hälsar tillbaka en hel massa!



Martin - Oik! Menar du att den kan må dåligt nu när den är inkopplad på det svagare nätet?!

2008-12-04 @ 18:44:19
Postat av: Martin

Nä... men du kan köpa en transformator och få tillbaka ditt "flashiga" ljus =)

2008-12-05 @ 08:07:54
Postat av: Ida

Oh... Jag ska se om jag kan fa nagon att hjalpa mig med det! :)

2008-12-05 @ 16:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0