Men orka?

En sak som jag kommer att sakna i år är glögg. Moi är beroende av glögg under december månad & hade helst kopplat upp mig intravinöst till en bag in boxversion på hjul. Nu fungerar ju dock inte detta eftersom Canada inte sportar glögg, mkt dumt. So, i sann hurtig anda googlade jag recept & fick en smärre chock. Här har jag gått runt & trott att glögg är lite kryddor som värmts i vin - but no. Att tillverka glögg är en komplicerad vetenskaplig process som bland annat kräver att man tuttar på konjak i en gryta & håller ett litet galler med bitsockerbitar över elden så att sockret smälter ned... Eftersom Canada inte heller är bekant med konceptet bitsocker faller alltså mina glöggplaner även om jag uppbådat ork/mod att försöka mig på detta. So, det får bli eggnog & varm äppelcider med rom istället. Fast nästa år, då ska jag banne mig inte dricka något annat under hela julen!


Kommentarer
Postat av: Ida

Hm, mina händer ser långben stora ut... Vill bara påpeka att det beror på att de är cirkus 30 cm närmare kameran än resten av moi - stödjer dem mot knäna. So, now you know! :)

2008-12-17 @ 21:03:55
Postat av: Maja

Förresten, vilken adress är det? :)

2008-12-18 @ 10:50:07
URL: http://missmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0