Chaos in Toronto!

Toronto håller långsamt på att snöa igen. Eller, långsamt är väl fel ord... Sedan jag vaknade vid sjutiden imorse så har det vräkt ned. Första gången jag gick ut ur huset, vid elva-tiden, fungerade trafiken fortfarande skapligt. Men när jag i panik försökte ta mig in till min språkkurs vid ett-tiden sa slirade taxin i varje kurva trotts att gubben kröp fram i 30... Kom fram vid en 20 över ett, bara för att inse att dagens lektion var inställd. Pulsade bort till institutionen & kunde där konstatera att hela universitetet har stängt ned. Det sista den administrativa personalen gjorde innan de rymde fältet var att sätta upp lappar med telefonnr till 'Emergency Snow-Storm Help-line'... Sooo, nu sitter jag här i min ensamhet & är lite småförbannad. Detta beror dels på att jag åkt hit i onödan ($9 som jag aldrig får se igen) & för att jag fick stressa som en gnu för att hinna med att tvätta mina kläder innan jag åkte in. Eftersom tvättstället inte öppnade förrän kl 11 (pga att ägarna inte kunde ta sig dit tidigare) så slutade det hela med att jag fick kasta in min rena tvätt i hallen & sedan springa som en tok ned till Bloor för att ragga upp en taxi. Detta medför att jag idag kör en Paris... Alla underkläder i tvätten; noll tid att rota fram något=obekväm Ida...

image289
Alltså, det är riktigt illa. Funderade på att fota lapparna med nödnummret alt. lite trafikkaos men jag anser att denna bilden i princip talar för sig själv. Moi sportar kängor... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0