Detta är lite jobbigt...

Kommer allt oftare på mig själv med att sitta & stirra tomt på skärmen när jag har skrivit ett inlägg. Jag vet liksom med mig att det inte riktigt bär rent grammatiskt, men jag kan inte för mitt liv reda ut det. Detta gör mig orolig, var kommer det att sluta? Kommer jag att hamna i något språkligt ingemansland eller än värre kommer jag att utveckla något slags eget pseudospråk? & hur låter det egentligen när jag talar nuförtiden? Svenska med skotska undertoner eller med en nordamerikansk prägel?


Kommentarer
Postat av: Maja

Passande bild till inlägget. ;) Men självklart kommer det väl att påverka dig att inte prata så mycket svenska alls. Det är nog ofrånkomligt.

Tack för alla dina ord på min blogg. Ursäkta att jag är så dålig på att återgälda de.

Kramar!

2008-02-08 @ 21:23:01
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Ida

Jag forsoker anvanda den pa katten, men det blir lite ensidig 'vill du ga ut?', 'snalla, snalla sluta jama!' & 'NEEEEJ, kraks inte pa mattan!' :)

No need to worry, kan absolut ingen press... Jag forstar. Kram!

2008-02-08 @ 23:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0