Oh shit [shaajt]!

Neeej, detta är ju helt hemskt! Laura var precis inne på kontoret med sin vän Nicholas (som jag känner lite från en ELWS kurs-språkkurs för master & PhD-studenter som inte har engelska som förstaspråk) & jag märker att han tittar konstigt på mig. Medan vi pratar kommer Lauras handledare förbi & frågar om de kan byta ett par ord med varandra. Hon lämnar kontoret & jag blir ensam med Nicholas:

N - You know, I really have to ask you... Your accent...I can't really place it because I know that you're from Sweden but still it sounds...well I would say Scottish!
Moi - But fuuuuuck...
N - Yes! Exactly! Thaaat IS just so much like, like... Braveheart!

 

Kommentarer
Postat av: magnus

FReeeeeeeeeeedoooooooooooOOOOOOMMM!!!!!

2008-02-12 @ 16:30:42
Postat av: Ida

Well yes... Men jag har inte konverterat helt, typ... Tecken pa att jag haller pa att 'forskotskas':

1) Jag talar som en bonde i Braveheart
2) Min whiskeykonsumption har okat markant
3) Jag dricker sjuka mangder te
4) Rob & jag diskuterar allt som oftast skotsk historia...

Det jag fortfarande haller pa - jag visar mig inte offentligt inkletad i lera fran en aker...

2008-02-12 @ 17:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0