So, lead climbing...

innebär att man klättrar den första delen av väggen utan att sitta fast i något. Självklart har man ett rep med sig, men det är ens eget problem att se till att det faktiskt är fäst vid en karbinhake. Detta innebär att man i regel klättrar de första 2-3 meterna helt fritt... Uuum, vi får väl se... Känner mig mkt skeptiskt till det hela men Paul, Rob, Jamie & Ali håller hela tiden på & frågar när jag ska det provet. Trodde först att de bara retades, men igår tittade Paul på mig & förklarade att det faktiskt var på allvar. Sooo, nu måste jag bearbeta detta lite. Moi klättra utan att vara fast förankrad? Moi ansvarig för en klättrarpartner som inte är fast förankrad... Scary!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0