Superstitious!

Fast en sak som är lite rolig är att jag har kommit på Rob med att vara vidskeplig! Diskuterade nämligen huruvida vi ska köpa biljetter till 'Svansjön på is' eller vänta tills den går upp som balett. Moi älskar ju konståkning, men samtidigt är jag en sann traditionalist... Förklarade att jag alltid drömt om att se svansjön & att jag oroar mig för att förstöra upplevelsen genom att se en konståkningsversion. Drog sedan en parallell till Macbeth som jag sett på operan i Malmö:

Moi - Like...when Carl and I saw Macbeth! I mean they were good, but it was quite awful as it was a modern version! I don't think that Macbeth should be preformed on a barren scene & I don't think that the king's corpse should be a picture projected on the wall. Macbeth should be gold and red and a magnificent Lady Macbeth and...
R - Gaaaaah!!!!! What are you doing?!?!
Moi - Que?
R - Scottish play! Scottish play!
Moi - Eh, what? No...Macbeth...we saw McBmphfhawyyyyl... What are you doing?! Why do you cover up my mouth?! Are you crazy?!!!
R - IT'S CALLED THE SCOTTISH PLAY! YOU CAN NOT SAY THE OTHER NAME!
Moi - Hm, oki... I thought that that only applied to people that REALLY work in a theater!
R - No, Idaaah, its frightfully bad luck to say the other name! 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hmm, när jag såg bilden kom jag att tänka på listan. ja, listan du vet... Hmm, undrar vad jag skrev att jag skulle ha gjort på tio år. Kommer du ihåg vad vi skrev? Fast det finns ju på film!?! ;)

2008-02-21 @ 19:32:16
Postat av: Ida

Hahaha! OH MY GOOD! Gaah, ar alldeles for snart som vi maste stallas mot vara pinsamma 18-ariga jag! Don't want to... Vet att jag lyckats pricka av en av sakerna pa den dar listan, men de ovriga... Ehum, niet. And you?

2008-02-21 @ 19:37:02
Postat av: Sandra

Jag har faktiskt ingen aning om vad de var på listan. Kan bli intressant att se :) Undra ur vi kom på den idén?!?

2008-02-21 @ 22:46:32
Postat av: Ida

Du, jag vill inte ens spekulera! Shit...& jag som kan tycka att jag ar utflippad i dagslaget! ;)

2008-02-21 @ 23:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0