Veni, vidi, vici.

Sammanfattar väl gårdagens grad-seminarium rätt bra. Om utgången av en 1.5h diskussion är att ens professor föreslår att man ska läsa in sig lite mer på ämnet & sedan skriva en artikel så känns det rätt bra! Laura utförde sin presentation som om hon hade varit en sportkommentator på uppåtchak = kände inte för att göra det hela värre (oki, kunde inte hålla mig från att kommentera vissa saker, MEN moi höll tillbaka). Faktum är att jag klev in & hjälpte henne ett par gånger när jag såg att hon stressade ut alltför mkt över Jochens frågor. Resten av tiden hade jag & Jochen en mer eller mindre privat diskussion. Bäst var när jag la fram en fråga kring en potentiell 'trigger' till den 'superväxthuseffekt' som inträffade ca 55 miljoner år sedan vilket verkligen fick Jochen att tänka till. Efter ett par minuters funderande förklarade han att det var en helt lysande teori & att jag borde prata med min handledare om den, utveckla den lite mer & sedan skriva en artikel! Confidence booster! Vilket jag behöver med tanke på att Jörg inte är världshistoriens mest peppande handledare... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0