What to do?

Jaha, så har jag klarat av min grammatik-kurs för icke engelsspråkiga master & PhD-studenter! Skuttade ut ur klassrummet som en dopad kalv på vårbete/Pippi på uppåtchack, bara för att stöta ihop med Rachael - vår lärare. Supergullig människa, men chit vad hon lyckades inplantera ångest i mig! Hon förklarade nämligen att hon anser att jag skriver väldigt starkt & att jag borde ta mer avancerade kurser. Moi som är bottenlöst dålig på grammatik, avancerade aldrig bortom 'substantiv är namn på ting...', försökte mumla fram något lite halvvagt. Rachael framhärdade dock, enligt henne ligger jag långt över nivån för icke engelsspråkiga studenter = jag måste vårda detta... & ansvarig vårdnadshavare? Ord-Hitler från förra veckan... MAYDAY, MAYDAY! Vill inte, men känner att jag måste. Jäkla ansvarskänsla...    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0