World's coldest place...

Idag är det ca -10 grader här i Toronto, MEN om man håller på & fipplar med vindfaktor & dylikt så kan man pressa ned tempen till -30 (på vissa gator då alltså...). Detta är tydligen världens nyhet, radion mal & mal om att Kanada just nu är en av de kallaste platserna på planeten. What to say... Grönland? Hört talas om Sibirien alt. Antarktis? & undrar förresten hur kallt det är i kära gamla Lycksele idag? Någon som vet (typ någon som behagar kommentera-här får du ett inlägg ditt lilla skrot & det är tyst som i graven... Otack stavas det!)? Nope, nu ska jag trava hem & göra mig vacker, funderar till & med på att plocka på mig något nytt på vägen hem. Vi får se...

Kommentarer
Postat av: Mariélle

Idag är det ca. -7.1 grader, det betyder alltså att man kanske kan gå i ett par trevligare skor till skolan, men å andra sidan har jag trillat på arslet för många gånger i vinter så mitt förnuft säger nej. Det blir alltså eskimåmundering ännu än gång. ;)

2008-02-12 @ 09:14:28
Postat av: magnus

haha, ca. -7.1. alltså ungefär -7,1 men inte exakt

2008-02-12 @ 16:29:48
Postat av: Ida

Storigt, hade hoppats pa att ni skulle ha kallare... Inte for att jag onskar er daligt vader utan for att alla har i Kanada ar sa lajligt hysteriska over vadret... :)

2008-02-12 @ 17:14:53
Postat av: Maja

Hej! Vad jag tänkt på dig på slutet. :D Och jag är ganska lång, 1,75 för att vara exakt. Så såna klänningar är de allra bäst. :)

Uppdatering på vädret. När jag lämnade jobbet hade vi där ca 0 (ja, egentligen nästan +2 men det är tydligen en glädjetermometer det där)

2008-02-12 @ 17:26:48
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Ida

Avundsjuk! Jag ar tiny - 1.63. Sa det ar en av anledningarna till att jag i princip ALLTID anvander hogklackade skor... :)

2008-02-12 @ 18:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0