You never know...

Vad dagen bär med sig... Det gäller speciellt här på universitetet. Idag var det dags för en ny labb med mina elever, med en ny ansvarig professor. Till skillnad mot Jean-Bernard kände han inte för att informera mig över huvud taget om vad som var dagens ämne. Tur att man har förmåga att improvisera. Det var ju inte jättenyligt som jag satte in mig i alla dödligt intressanta detaljer om svampdjur, koraller & mossdjur... But, det gick på något vänster ända. Tricket för att klara sig ur situationen om man har noll koll på vad det rätta svaret är? Fråga eleven vad den själv tror, nicka sedan allvetande under tiden som den nervöst hasplar ur sig något, säg sedan 'Riiiiight... Well, lets start from the beginning'. Rabbla sedan lite lös allmäninfo & avsluta med att slänga in något riktigt komplicerat. Detta resulterar ofrånkomligt i total mental kaos hos din elev/offer - you're off the hook!

Tjing! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0