All by myself...

Ibland känner jag att jag nästan blir lite skakig i knäna över allt som ska göras & allt som man förväntas klara av här. Idag övervakade jag min klass under deras tenta & samlade ihop deras svar. Hade sedan trott att Jean-Bernard skulle förse mig med en rättningsmall, men icke. Tydligen vill han att jag ska bedömma dem på egenhand först, eftersom han anser att det är av intresse att se hur jag väljer att rätta... Nu har jag ju hunnit bläddra igenom tentan & insett att det inte är någon direkt jätteuppgift som ligger framför mig, men först var det major panic attack! :) Nu ska jag knata hem & försöka handla lite mat pa vägen, Rob & jag har inte handlat på flera dagar så just nu lever vi på sådant som vi lyckas skaka fram ur gömmorna... :) Efter det blir det avskedsmiddag för David, vilket lääär involvera en hel del alkohol. Ork, ork!  

Kommentarer
Postat av: M

När man, som lärare, lägger upp ett prov/temtamen har man samtidigt skissat för sig svaren/ alternativa svaren på frågorna, i huvudet eller på papret.
Om jag vore i din situation skulle jag utifrån frågorna lägga upp minimikraven = vad som måste finnas med i svaren för godkänt innan du börjar läsa vad studenterna svarat.

2008-01-25 @ 09:16:51
Postat av: Ida

Oh, mkt bra ide! Ska genast satta mig ned & borja skissa upp en plan, tack!

2008-01-25 @ 17:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0