Almost deported...

Fast uttrycket att man ska vara försiktig med vad man önskar sig stämmer faktiskt väldigt väl! Igår hängde det nämligen på håret om jag skulle få vara kvar här i Toronto eller inte. Hade ju som sagt SEM-tid & mitt under min handledares & teknikerns diskussion kom frågan om betalning upp. Enligt George skulle Jörg tvingas betala $15/timme för mig. Det föll inte i god jord... Jörg fick ett smärre utbrott, eftersom han tyckte att det var vansinne att han skulle behöva betala (han har köpt till extrautrustning till maskinen). När George framhärdade (dock nedprutat till $10) förklarade Jörg att han inte längre tänkte använda maskinen över huvud taget & att han skulle skicka iväg mig till Mexico (där hans fru har ett labb) tills dess att hans egen SEM är i funktion (någon gång i Juni)... Sure, jag vill åka till Mexico, men jag vill inte direkt flytta dit... Anyway, George gav sig efter det så moi får stanna kvar i Torontos sjudande virrvarr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0