Any climber's out there?

Oki, om någon kan hjälpa mig med detta så hade jag varit så tacksam! Ska ju som sagt göra mitt klättrarprov ikväll & det finns sex punkter som man måste checka av innan någon får börja klättra:

1) Att alla spännen på harnesken är korrekt spända
2) Att öglorna sitter framtill & att repet löper genom båda
3) Att knutarna är rätt
4) Att repen är fästa i karbinhaken längst upp (...)
5) Att repen inte snott sig
6) ??????......

I have no idea! Problemet är att Rob också är ett komplett frågetecken infor punkt 6. Hans teori är att det antingen är för basic för att han ska komma ihåg det (han har ju klättrar i ca 14 år) eller att det är något urbota idiotiskt. All I know is att jag hemskt gärna vill veta vad punkt nr 6 är, för tänk om det är något oerhört, fundamentalt, viktigt... 

Kommentarer
Postat av: magnus

att inte titta ner?

2008-01-29 @ 17:00:51
Postat av: Ida

Hahaha! I like you skrot! ;P

2008-01-29 @ 17:07:21
Postat av: magnus

Likewise! klättraren i mig visste svaret...

2008-01-29 @ 23:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0