Att fördriva tiden...

en fredag eftermiddag med en kurs i engelsk grammatik är väl inte så där jättekul... Suck, vad gör man inte för att bli en bättre forskare? Japp, jag har påbörjat ännu en av UofT:s språkkurser för utländska studenter! Satt & dog inombords medan vi böjde meningar (dagens ämne var subjekt & verb) i två (2!) timmars tid. Exakt 1h & 59 minuter för länge. Oh Lord hur ska jag stå ut med detta i sex veckor?

Anyway, nu behöver jag bara arbeta på i ca 30 min till & sedan blir det Rock Fest med efterföljande pubrunda! Ser det som min belöning efter de senaste timmarnas plåga. Har ju skippat att dricka öl under hela min vistelse i Sverige så jag får se hur det går idag. Tror inte att jag ska haka på att beställa in kannor som alla andra utan går nog ut LITE försiktigare... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0