Blir ledsen...

när människor som jag tycker om helt plötsligt blir irriterade på varandra & jag hamnar mitt mellan dem... Det är så svårt att veta vad man ska göra för att överbygga klyftan & få dem båda att känna att jag är där for dem, utan att för den skull ta nagons parti... Inte så att jag är för velig som person för att göra detta, utan för att jag anser att de båda har rätt i vissa aspekter & fel i andra.

Var ju tanken att vi skulle åka ut till flygplatsen igår för att leta efter min väska/checka statusen på Robs pass. Precis innan vi skulle åka fick jag dock ett mail från Vik där hon skrev att hon tyvärr inte kunde köra ut oss dit. Sure, det var en smula irriterande men Rob blev märkbart upprörd (& detta är en person från UK...). Ville inte ta upp det med honom då, eftersom jag såg att han var för arg, utan frågade honom imorse över frukosten. Det visar sig då att han tycker att Vik har 'svikit' honom tidigare när det har gällt liknande saker... Jag kan första hur stressad han är över passet & eftersom det blev som det blev så kan han inte checka statusen på det innan lördag, men samtidigt anser jag att han är orättvis. Vik har ställt upp så oerhort mkt för oss båda & att sedan slå ned & fokusera på vissa isolerade händelser är helt enkelt bara ett uttryck för hans egen besvikelse. Vilket jag sa till honom. Passade också på att lägga in en liten känga, vilket förhoppningsvis får honom att tänka till lite...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0