Canada, Sweden & hockey...

Jag är en ganska ointresserad person när det kommer till idrott. Sure, jag följer slaviskt vinter OS & konståkning men i övrigt så lyckas jag inte uppbåda ngn större entusiasm. Därför chockade jag mig själv genom att svära till när jag gick in på dn:s hemsida nyss & såg att Kanada leder över Sverige i hockey JVM (!)... Det är ju bara att konstatera att man blivit litet skadad under den tid man tillbringat i Toronto!

Fast egentligen är bakgrunden den att man alltid får höra saker i stil med att Sverige suger på ishockey & att Kanada alltid spöar oss, dvs de få gånger då Sverige de facto tar sig så långt... Det är då det är så härligt att kunna säga (med ett sockersött leende) - 'Sure, but keep in mind what happened 2006...' Det får dem i regel att tiga, så till vida att de inte har förträngt det faktum att Sverige vann både OS & VM det året... Hehehe! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0