Dressing smart...

Som sagt, det finns vissa fördelar med att bo tillsammans med Rob. En av dem är att han är ungefär lika tokig i te som moi (urk, jag drack typ 4 koppar igårkväll, tillslut mådde jag inte bara illa, jag kluckade!). En annan sak är att han också gillar klassisk musik. Satt & kopplade av tillsammans i frukostrummet igårkväll, drack te & lyssnade på Wagner. Kom överens om att vi borde se till att gå på konsert (Robs önskemål) eller balett (mois) ngn dag:

R - I quite like to go to concert houses because then I can dress up and look smart. Which I like.
Moi - What?! You do?
R - Yes I do! Just because I don't do it every day doesn't mean that I don't like it!
Moi - Eeeeh, oki?
R - I mean, if I dress up smart everyday I would not feel special when I actually go somewhere fancier. Do you understand?
Moi - Que?
R - Oh, shit, no you don't. Well, you could probably pull it of anyway, looking even smarter than you do at the moment. Come to think of it, the days that I really make an effort I look as smart as you do on an everyday basis ...
Moi - There, there, I can dress down when we go to the ballet (crossed my fingers)...
R - Concert...


Kommentarer
Postat av: magnus

jag är på rob's sida...på alla punkter! :)
och hallå? du kluckar ju jämt

2008-01-14 @ 19:38:24
Postat av: Ida

Svikare... Om jag inte minns helt fel sa ar du ocksa ganska man om vad du satter pa dig. Rob knatar daremot alltid runt i sina klattrar klader... & dessutom, du tyckte ju om att ga pa balett med mamma & mig! & inse att for typ samma pris sa far man inte bara musik utan man far ocksa dans!

2008-01-14 @ 20:29:41
Postat av: Ida

Vad galler kluckandet, sure, men det var riktigt illa igar...

2008-01-14 @ 20:30:32
Postat av: magnus

haha, ja, men med smart menar han ju kostym och allt. De är reserverat till tillfällen.
musik och dans eller musik...en episk fråga

2008-01-14 @ 23:16:56
Postat av: Ida

Eh, naaa. Han menar typ skjorta, alltsa vi pratar om Rob... Manniskan BOR i sina klattrar prylar. Galler det kostym sa ar jag mer pa din linje (om det inte kravs for ens jobb).

Vad galler den episka fragan sa undrar jag bara, hur kul hade du tyckt att notknapparen var utan dansen?

2008-01-14 @ 23:32:31
Postat av: magnus

hahaha, klättermänniska...
den riktiga episka frågan borde vara varför kan du inte skaffa fram ett tangentbord med lite å, än och ön?

2008-01-15 @ 13:33:54
Postat av: Ida

Alltsa du skulle se hans garderob, 85% utgors av varenda upptanklig liten typ av karbinhakepryl som finns, resten bestar av 'craftklader' & typ en skjorta...

Jo det hade ju gjort saker & ting lite lattare men jag har inte direkt koll pa vart man kan fa tag pa ett sadant tangentbort har i Kanada...

2008-01-15 @ 20:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0