Keep the ones you love...

close to you...

För om man gör det så inser man att dessa personer tillför så oändligt mycket åt ens liv. Inte bara i form av att känna sig älskad, men också för att de får en att öppna ögonen, breda ut vingarna & ta steget... Vart? Ja, dit du själv aldrig trodde att du skulle finna styrka att gå. Än mer intressant är att man finner att ens vänner, även om de aldrig ens har träffat varandra, kan vara oerhört lika. Senast jag såg Jo berättade hon att hon en gång lyssnat på, & berörts av, en låt i vilken strofen 'livet är en resa inte en destination' förekom. Idag fick jag ett mail av Vik där hon skrev:

Yes, life is a journey and not a destination. Continue this and things will reveal themselves.

& de kommer de att göra, på gott eller ont men jag kommer i vilket fall att färdas frammåt. Det tror jag är något som vi alla behöver tänka på, att inte stagnera, att inte falla in i beteenden bara för att de är invanda & trygga. Kanske ett ledord inte bara för 2008 utan ända tills dess att vi möter den absoluta sanningen...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ord som är värda att tänka på! P.s hur gick det med presenterna? Kram

2008-01-04 @ 09:54:15
Postat av: Ida

Jag har iaf tagit dem till mig, jag vill att livet ska vara en resa! En rolig, fantisk & galen resa, så att jag inte vaknar upp en dag & känner mig tom för att det har förflutit för många dagar av 'blahablaha'!

Presentshopping står på dagens schema!

Kram

2008-01-04 @ 10:53:57
Postat av: Jo

Värst vad du har blivit filosofisk ;) Men det är så sanna ord =)
Tack så mkt för presenterna! Precis vad jag behöver! Förstod dock inte helt en av referenserna...
Kram!

2008-01-04 @ 20:19:31
Postat av: Ida

Tack, jo de är lite hippie flummiga men de talar till mig iaf... & inte bara till mig som det verkar! :)

Vilken referens är det som du inte begriper?

Kram, my beloved!

2008-01-05 @ 00:01:44
Postat av: Jo

Den om prostata...?

2008-01-05 @ 01:54:12
Postat av: Ida

Jo men kommer du inte ihåg att du sa att saker ibland fastnar i ditt huvud? Tanken var att boken ska hjälpa dig att undvika sådanna saker i framtiden! :)

2008-01-05 @ 12:58:36
Postat av: Jo

Hahaha! Ja just det ja =) Jo det hoppas jag att det gör =)

2008-01-05 @ 13:03:53
Postat av: Ida

Helt ärligt, när jag först läste ditt inlägg så blev jag helt nollställd 'Prostata? What? Varför har jag skrivit ngt sådant på en julklapp?!'. Så det var lite skönt för mig med när polletten föll ned! :)

2008-01-05 @ 13:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0