Men hata New York...

eller rättare sagt Newark. Själva resan över gick bra, de pulade oss fulla med kolhydratpackad, fettdrypande mat & jag tittade på film (Ratatouille & The Nanny Diaries) & läste. Satt bredvid en mkt trevlig kvinna från NY så jag pratade rätt mkt med henne med. Väl på Newark förlöpte passkontrollen relativt smärtfritt (gubben var faktiskt helt hysteriskt rolig, skämtade jättemkt!) & sedan kom omcheckningen av bagaget... Alla föstes ihop i en stor skock & sedan kastades väskorna lite planlöst hit & dit innan man blev ivägskickad till att försöka ta reda på vilken terminal man skulle till. Detta står inte utsatt på några skyltar utan har man tur, vilket jag hade, står det på ens biljett. Så, jag tog tåget till A & sedan blev det till att försöka lokalisera gaten, mkt svårt. Det finns nämligen ingen gemensam tavla med avgångar utan bara tavlor som visar avgångar för de enskilda flygbolagen - Air Canadas tavla är tiny & undangömd... Anyway, ombord kom jag & landade glatt i Toronto bara för att upptäcka att idioterna på Newark slarvat bort mitt bagage, allt mitt bagage. Vilket suger. Hårt. I skrivandes stund har jag ingen aning när/om jag kommer att återförenas med det. Den som lever får se... I hate Newark.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Å så jobbigt! Hoppas du får tillbaka bagaget. Håller tummen :) Kram.

2008-01-09 @ 19:16:13
Postat av: Ida

Jag vet, forsta gangen det hander ocksa sa man blir ju lite extra nervos... Men, men det loser sig nog!

2008-01-09 @ 19:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0