My dream...

Jag är på gott humör! Har precis fått ett mail från Jan (dinoflagellat doktoranden från Holland) & han kommer till  Toronto redan den 18 januari! Ska bli så roligt att få en riktig kollega som jag kan prata med! Sure, de som är där nu är trevliga & jag älskar vissa av dem men jag behöver ett utbyte, ngn som jag kan bolla ideér med & som blir exalterad över samma nördiga saker som jag! :)

Pratade med Sandra lite tidigare ikväll & hon frågade vad jag ska göra sen, vad som händer när jag är färdig med min doktorandtjänst. Nu är det ju sisådär 4 & ett halvt år kvar till dess men jag kommer nog att satsa på att få en postdok, önskedrömmen vore att få komma till ett varmt land. Min power walk som jag tog tidigare ikväll resulterade i att jag förlorade känseln i alla fingrar utom tummarna (hata Reynolds syndrom...), so it makes no sense for me att bo i det ena köldhålet efter det andra... So, denna bilden från Brasilien får bli min lilla morot som driver mig frammåt! Fixar jag detta riktigt bra kan jag sluta upp på ett ställe där jag kan sporta sandaletter & klänning året om!

image240




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0