Sveriges tråkigaste stadskärna?

Jaha, nu har jag varit nere & 'shoppat' i Lycksele centrum. Det gick sådär. Ica uppfyllde mina förväntningar idag eftersom jag inte ville ha ngt komplicerat så som lättsockrad lingonsylt eller fullkorns-pizzamix men i övrigt var det precis som vanligt...

image237
Denna bilden är tagen precis där gågatan börjar. Första affären? Fonus... Kommer man in från andra hållet (dvs typ där lyktorna i bakgrunden slutar) möts man av kyrkogården. Yes, värsta partyplacet detta! Hm, en massa människor i Kanada har sagt till mig att Sverige har världens högsta självmordsstatistik, moi har lite fegt duckat detta samtalsämne & pratat på om urbefolkningar (krocken mellan det traditionella & det moderna blir tydligen för mkt) men nu känner jag att jag måste kolla upp detta påstående, känns obehagligt nog som om det kan stämma...
image238
& här har ni själva knutpunkten, the place where everything happens - TORGET! Japp, checka så mysigt & ombonat det ser ut! Eller det är klart, kortet är ju rätt mörkt så man kan kanske inte se så mkt över huvud taget... Well, no loss!

Kommentarer
Postat av: Maja

Din bild av Lycksele är skrämmande sann måste jag säga. ;)

2008-01-06 @ 22:09:01
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Ida

Hm, tack?! Mamma blev lite upprörd 'Kunde du inte ha fotat så att det såg lite större ut?' frågade hon. 'Hur?' frågade jag, slut på konversationen... :)

2008-01-07 @ 01:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0