What about a career as a stripper?

Jag & Rob promenerar in till institutionen & diskuterar vad vi ska göra när vi är färdiga & vi har fått vara doktorstitlar:

R - I think that I want to do something completely different, like work with my photography's. It would be nice to be a professional photograph.
Moi - I want to continue, do a post-doc somewhere.
R - And after that, will you continue within the academic world?
Moi - Well, that would be my dream...
R - And what if you can't do that?
Moi - To be honest I have absolutely no idea... I'll have to rethink everything, do something completely different. Like, like... take strip-pole lesions and become a stripper!


Umm, detta var ju sagt som ett skämt...

Man som paserar oss på gatan - I think that you could be rather successfull!

Okiiiiii, ummmm. Men vad gör jag här? Varför kastar jag bort min ungdom bland fossiler (riktiga & människor) när jag tydligen skulle kunna försörja mig på att få knöliga dollarsedlar nedkörda i trosorna?  & ja, för den som undrar; jag har en mkt bisarr vecka denna vecka, & nej, det brukar inte vara så här utflippat i vanliga fall. Typ... ;)

Kommentarer
Postat av: Maja

Haha! Tyckte den mannen var rätt rolig jag ;) Och varför inte? Fossiler på dagarna, stofiler på kvällarna :P

2008-01-19 @ 13:46:35
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Ida

Ha ha! Vad roligt! Jo men du har kanske en poang i det? Det ena behover ju automatiskt inte utesluta det andra! ;)

2008-01-20 @ 21:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0