I never want to get married...

Har förövrigt kommit till slutsatsen att jag nog aldrig vill gifta mig, & i fall att jag gör det ska det absolut inte vara något överpretentiöst. Har länge ansett att man inte har alla hemma om man skuldsätter sig upp över öronen för en enda dag, men sedan jag kom hit till Nordamerika har jag i det närmaste utvecklat en skräck för bröllop. Emaly, min hårfrisörska, är i mångt & mkt ansvarig för denna inställning - för hennes berättelser om sina bröllopsförberedelser får mig att dö en smula inombords för varje sekund jag tvingas lyssna. Litet smakprov på hennes oändliga monologer, autentiskt återgivet:


E - So after Frank proposed we set the date, 1.5 years before the actual day! And then, six months ago my cousin decided to get married and picked a date two weeks before my date! TWO WEEKS! They are stealing my spot in the sun, that's my time! And then, then... oh, god this brings tears to my eyes... My sister went to his fiancées shower and she dropped the name of the designer - and it was the same designer as my dress! So we bombarded her with emails until she gave up and released the name of the dress and it was the SAME! Frank had to convince me not to cancel the wedding and I had to order a new dress, but I won't be happy on their day because she will wear my dress and she will be sooo much uglier than I would have been - because she's fat


Kommentarer
Postat av: Jo

Åh, herre gud! Då har man verkligen lagt aldeles för mkt energi åt bara en dag, inte tänkt på att man faktisk ska spendera ett helt liv med en annan människa; fokusera på äktenskapet, inte bröllopet... Btw, har nu åkt från Johanna till Andrea och på måndag drar jag till pappa. Bara så du vet om du vill ringa ;)

Puss!

2008-07-04 @ 21:34:36
Postat av: Mgs

Everything is bigger in North America? Fuck that shit, hypar man allt blir det med största sannorlikhet bara skit. cHello cHello

2008-07-06 @ 18:54:20
Postat av: Ida

Jo - Japp, det är så illa att det knappt går att skratta åt. & jag håller helt med dig, hur kan en enda dag överskugga det faktum att man ska leva resten av livet med någon annan? I will - du behöver uppdateras, ska bara få ett litet glapp i jobbet så hör jag av mig!



Puss!



Mgs - Naah, bästa lillebror saknar att vara tipsy ute i trädgården & lyssna på cat empire with you!

2008-07-07 @ 22:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0