Immigrationsbyråkrati...

Mitt visum går ut i oktober - ser jag inte till att fixa ett nytt innan dess är jag toast. So, imorse försökte jag beställa efter de papper som jag behöver från det enda telefon nr som är angivet på visumdokumentet för detta specifika ändamål... Efter tio frustrerande minuter, otaliga knapptryckningar för att ta mig vidare (samt för att få informationen upprepad), lyckades jag så orientera mig rätt:


Burkig telefonröst - In order to apply for adoption papers press one, in order to obtain documents to renew your study permit press two, in order to...

Moi - 2

BT - You can no longer renew your study permit true our personal telephone cervices, please log on to triple w.cac.ga.ca. to obtain the necessary forms and to pay you fee of $150. Please keep in mind that your application has to arrive 30 days before your permit expires and that the current process time is 45 days during which you are not allowed to leave Canada.

Moi - Men dö då skitsystem! Hata, hata, hata!


Mitt mål är nu att gifta mig med en diplomat så att jag resten av livet kan gotta mig åt att jag är fucking onåbar.

   


Kommentarer
Postat av: Ma

Hur kan man lösa ett sådant här i-landsbyrokratiproblem?

2008-07-10 @ 19:26:05
Postat av: Ida

Gifta sig med en inföding...

2008-07-10 @ 21:09:34
Postat av: ma

Är du seriös?

2008-07-12 @ 23:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0