Climbing in Kelso!

Trots mina betänkligheter gällande björnar & pumor drog jag med Martin, Paul & Sandra ut & klättrade igår. Helt underbar dag! Framförallt var det en dag som var väldigt bra för mitt självförtroende när det kommer till att klättra utomhus. För jag lovar, det är en fundamentalt annorlunda erfarenhet & en utmaning fysiskt men framförallt psykiskt. Att inse att man inte har kraft nog i armarna när man klättrar inomhus är lugnt, men befinner man sig 30 meter upp i luften vid ett överhäng (klippstycke som sticker ut) så är det en helt annan sak. I skrivandes stund är mina knän helt blåslagna, men jag är lycklig som få - för vet ni vad, jag klättrade bara 5.6or & 5.7or utomhus igår! Vilket kanske inte låter så där vansinnigt mkt med tanke på att jag klättrar 5.9, 5.10- inomhus - men skillnaden är som sagt milsvid (vilket innebär att en 5.1 ute lätt är jämbördig med en 5.4 på gymmet). & att komma upp på en 40 meter hög klippa som man själv klättrat uppför & upptäcka att man hamnat mitt i en grupp kalkongamar som cirklar runt på luftströmmarna - obetalbart, helt obetalbart.


Kommentarer
Postat av: Mariélle

Dina knän ser ungefär ut som mina gjorde för några somrar sedan, efter några dagars plantering. Jag lyckades alltid slå plantröret i dem alt. falla över plantröret = Inte min grej alltså.



Hur som helst, här kommer en bild på min studentklänning. Jag köpte den för ingenting över Internet av en tjej som hade köpt den vintage i London. :) Den är alltså third hand!

10858412.jpg" rel="nofollow">http://mariellenorback.blogg.se/images/2008/min-studentklnning10858412.jpg

2008-06-16 @ 15:54:35
URL: http://mariellenorback.blogg.se/
Postat av: Mariélle

10858412.jpg" rel="nofollow">http://mariellenorback.blogg.se/images/2008/min-studentklnning10858412.jpg

2008-06-16 @ 15:55:56
URL: http://mariellenorback.blogg.se/
Postat av: Ida

Plantering, sa som i att plantera skog?



Tack for att du forsokte visa mig klanningen, men tyvarr sa kan jag inte oppna upp den - bild pa bloggen?

2008-06-16 @ 16:43:45
Postat av: Mariélle

Ja, skogsplantering. Jag har inget emot att traska omkring på kalhyggen i evigheters evigheter när man plockar murklor, men fy vilket slavgöra plantering är. Gassande sol, mygg, jordgetingar och så det förbannade plantröret, plus att man har en stor "banan" full med dynsura tunga plantor på ena sidan av ryggen vars vikt blir helt felfördelad. Jag hade ont i ryggen flera månader efteråt..



Men nu ska jag sluta gnälla, det är en erfarenhet!Jag ska självklart lägga upp bilden på bloggen istället! :)

2008-06-18 @ 16:25:24
URL: http://mariellenorback.blogg.se/
Postat av: Ida

Neeej, plantering är typ bland det sista jag hade velat göra för pengar - enda plusset är väl att man får träning samtidigt! :)

2008-06-18 @ 17:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0