Överkvaliciferad...

Fem år harvade jag på i Lund innan jag drog hit till Toronto för att fortsätta med min PhD. Här har jag nu tillbringat snart ett år (!?) med att forska - vilket har gått super så här långt med olika varianter av A:n i betyg & vad har jag nu blivit satt på att göra? Inventera! Inventera! Det är sådant som typ korpenlag & småbarn som vill åka till obligatoriska London håller på med! Oki, jag vet att det är ett avgörande moment för att vi skall kunna bygga upp vårt labb, men fan vad det suger att Jörg inte har några undergrads att bossa runt med som alla andra professorer på avdelningen! Nope, istället är det moi som får klättra på vingliga stegar & försöka nå upp till lådor som sitter uppe vid taket. Extra bonus är ju också att lådorna innehåller prylar som är helt alien, autentisk notering:

72: 1 black cylinder (?)
       2 plastic 'things'
       2 unknowns...

Men gissa om jag kommer att få tillbringa tid med att googla tekniska termer...
Nope nu drar jag hem & dricker vin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0