Att övervinna bagateller...

& gissa vad jag gjorde på lördagen?! Jag klarade av att klättra en 5.10- helt rent för första gången! Lycka, lycka, lycka! Fast höll på att ge upp halvvägs. Anledningen till detta var att Rob lyckades putta ned en kristallskål i köket när vi kom hem vid fyra-tiden på morgonen efter var lilla spontana utgång = slutade med major blodspill från min sida. Hade tejpat fingret men pga att tejpen sög föll den av efter ca en meter... Halvvägs upp satte jag därför stora blodfläckar efter mig & någonstanns 70% upp öppnade jag faktiskt munnen för att be Rob hissa ned mig. Sedan vet jag inte vad som hände, drabbades av något slags uberläge - bakade in fingret i ännu mer talk, bet ihop & klättrade färdigt. Var en mkt speedad Ida som kom ned från den väggen! Helt hög på adrenalin, med en talk & blodkladdig hand & jag svär - jag kände mig typ som Sylvester Stallone i 'First blood'!

Rob - Beb! You're bleeding again!
Moi - Who cares! It's just a stupid cut, but I made it! I made it!
Rob - Yes you did! You did so well!
Moi - Can you climb it now? With a cloth, it needs to be cleaned...
Rob - Sure Hon. Just sit down a while and then I'll fix it!

Kommentarer
Postat av: Jo

GATTIS!!! Ja shit vilken Rambo du är darling =) Btw, bidde ingen date, grabben blev erbjuden resa till Alperna... Beviken men kan inte klandra honom, hade också åkt :)

2008-03-24 @ 17:19:18
Postat av: Ida

Tack! Jag ar sa stolt over mig sjalv! & absolut, har du inte kunnat se likheten mellan oss tidigare? :) Hm, synd. Fast som du sager, hade nagon fragat om man hade lust att dra med till alperna sa hade man nog slappt det mesta. Well, en annan gang!

2008-03-24 @ 17:25:09
Postat av: Maja

Ah, gratulerar! Va häligt det låter :) Det gjorde du minsann bra :D

2008-03-24 @ 18:11:17
URL: http://totalblackout.blogg.se
Postat av: Ida

Uuum, visst gor det?! :) Berattade det for Isolde & man kunde verkligen se pa henne att nagot i stil med 'Oh my, she's crazy too!' snurrade runt i hennes huvud! :)

2008-03-24 @ 18:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0