Huskur?

Sitter & funderar på hur jag ska buffra min förkylning i största möjliga mån - har nämligen noll & ingen tid att bli sjuk. Samtidigt som det är helt uteslutet att bli det så vet jag inte riktigt vad jag ska göra åt det heller, det är ju inte som om man springer till läkaren för lite feber (+ att jag inte har tid till det heller)... So far ser min plan ut så här:

1) Dricka kopiösa mängder te, honungsvatten & apelsinjuice
2) Leva på mat innehållandes vitlök 
3) Småhutta whiskey
4) Knapra i mig Robs kvarblivna penicilinkur

Några andra tips? 

Kommentarer
Postat av: Mariélle

Blutsaft. Det mest jävulska påfund som denna jord någonsin skådat - det smakar som en blandning mellan ruttna apelsinskal, jäst gräs och grönmögelost(?) - men det funkar faktiskt. Mamma styrde i mig och Anna det när vi var små och sjuka jämt, och det höll oss friska genom vintermörkret. Har börjat shotta sörjan nu sedan jag i princip varit sjuk/krasslig från och med höstens början, och nu känner jag att jag börjar ta mig upp ur sjukträsket. Om inte det funkar så finns ju alltid disneyfilmer... :)
Hoppas du blir frisk snabbt!

2008-03-26 @ 22:55:55
Postat av: Ida

Blutsaft? Hm, det utsattes jag aldrig for som barn, vi fick varm svartvinbarssaft alt avslagen cola. Avskyr verkligen avslagen cola, fast fullt lika ackligt som blutsaft later det ju inte!:)

2008-03-26 @ 23:07:51
Postat av: Mariélle

Mmm.. Svartvinbärssaft, min farmor gör en killer svartvinbärssaft, men den fick jag mest i uppgödningssyfte tillsammans med diverse kakor som liten (och än i denna dag för den delen).
Sedan kom jag på att det kanske är lite svårt att få tag i just blutsaft i Toronto, men någon form av hejdundrandes järntillskottskur måste ju finnas i en sån stor stad! Det där med cola har jag hört, men ska man inte dricka det när man har magsjuka? Jag vet inte om det mest är en placeboeffekt men annars brukar vitpeppar fungera om man inte vill få magsjuka.

2008-03-26 @ 23:32:12
Postat av: Ida

Alskar svartvinbarssaft! Farmors ar helt underbart god! Oh vad sugen jag blev nu!

Jo, colan var for magsjuka... Isch, ackligt varre... Tror ocksa att det blir lite svart att forklara konceptet blutsaft har, satsar pa te med lite whiskey i! :)

2008-03-26 @ 23:40:41
Postat av: Ma

Hellre whiskey än Robs kvarblivna(?)penicilliner, rör inte dem, om du funderar på mellan dessa två kurer.

2008-03-27 @ 16:26:33
Postat av: Ida

Men visst ar det konstigt? Ar man pa en kur sa ar det ju jatteviktigt att fullfolja den! Men som sagt, han har ett gang kvarblivna tabletter av nagon anledning - men oroa dig inte, jag haller mig till whiskyn (godare)! :)

2008-03-28 @ 00:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0