Becoming more addicted...

En rolig sak när jag klättrade igår! Ni vet hur det känns när man vaknar mitt i natten & hela vaden dragit ihop sig till en enda osannolikt smärtsam liten knut? & man bara kippar efter andan & panikar eftersom det känns lite som om benet håller på att implodera? Um, det hände igår på väggen eftersom jag tvingade mitt högra ben till ett move som jag inte riktigt tror att jag kan upprepa typ ever (jag vred mig på något lustigt vänster & hade all vikt på högerbenet som var upp i höfthöjd). Skrek något i stil med 'Oooh fuck! I will sooo feel that tomorrow!', bet ihop & pressade mig ur det läget. Skakade sedan liv i mitt chockskadade högerben & avslutade väggen. Kom ned med världens leende & bara 'Jaime! That hurt so bad, but I just ignored it and pushed my self trough! Because I knew, I really knew that I would climb it on sight if I could ignore the pain, and I did!' 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Du verkar ha blivit jätte duktig på att klättra. Vad duktig du är! Ska ni ut i helgen och klättra på "riktiga" berg? Själv så sitter jag med min uppsats som ska in på måndag. Språket är inte det bästa om man säger så. Ska försöka hitta något bra sida på internet on menings uppbygnad på eng. Hoppas allt är bra, kram!

2008-05-22 @ 18:34:40
Postat av: ma

Jag tror mig ha hittat de flesta sakerna på listan. Något som fattas är röda satinpumps och, som jag tidigare skrivit, HR.
Magnus är på klassresa i Bulgarien och kommer tillbaka på torsdag till veckan.
Denna veckoslut är det morsdag i Sverige. Kan du skicka en hälsning typ; "Denna blomma är till dig, farmor hej", till henne.
Roligt att höra att du klättrar bra både på väggarna och i karriären, det kanske hänger ihop på något vänster. Kram

2008-05-22 @ 18:52:16
Postat av: Indi

tjena tjejen! Alltid kul att kolla in din blogg (inte för att jag inte jobbar fantastiskt bra hela dagarna men..tja när motivationen dalar och jag vill pigga upp mig hälsar jag på ibland). Mycket produktiv är du också. Jag kollar fortfarande kurser, kanske kommer hamna i Montreal i vår. hoppas hoppas i alla fall. Du får vi alla fall hälsa på varandra. måste börja slipa franskan..ehrmm..bonjour bonjour!..osv

2008-05-22 @ 19:24:01
Postat av: Ida

Sandra - Tack, jag alskar det verkligen! & jo, i helgen ar det premiar - moi ska klattra utomhus for forsta gangen! Iiih! Spannande! Du, om du skickar arbetet till mig sa att jag hinner printa ut det innan imorgon eftermiddag kan jag titta igenom det & hjalpa dig med det! Kraam!

Ma - Annu en sak du kan packa om du hittar dem, mina svarta cityshorts. Vad galler HR - vet att det gar att fa tag pa i Umea, ni ska inte dit snart? & morsdag, I know - jag ar trots allt inte Magnus = jag har nagon form av koll... Hade tankt ring men det fungerar inte med resan sa jag tanker sla en signal idag istallet.

Vad galler klattringen - sakert. Superviktigt att man har nagot helt annat att fokusera pa da & da som gor en glad, & att klattra gor mig lycklig! Kram!

2008-05-22 @ 19:28:20
Postat av: Ida

Ah Ingrid darling! Naturligtvis jobbar du helt fantastiskt bra (precis som moi som hinner blogga, pyssla i tradgarden, klattra & kanske till & med flirta lite da & da & anda hankar mig fram nagorlunda i det akademiska livet)! & roligt att hora att min blogg piggar upp! :)

Montreal ar fantastiskt trevligt - ska dit nasta helg sa jag kan knappa lite kort at dig da! Fast franskan far du nog lara om, alla som jag kanner som har nagot hum om spraket i fraga himlar med ogonen sa fort den 'Montrealska' franskan kommer pa tal!

2008-05-22 @ 19:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0