Men jag hatar ju orange!

Tog mig ju aldrig iväg för att köpa min hjälm, men efter det att min stegräknare mötte sitt öde till havs är det av nöd tvunget att moi tar sig ned till MEC idag. Har därför kikat runt lite på deras hemsida (tyvärr har de inga från SILVA - vilket suger, men är man despo så är man) & kunde inte låta bli att titta lite på hjälmar. Det bisarra är att något som är så fruktansvärt fult kan kosta så mkt pengar. Eftersom jag är fullt kapabel att se ut som en idiot helt på egen hand vägrar jag lägga ut 600 kr på en hjälm - vilket lämnar mig med ett enda alternativ (oki, det finns de som är billigare men då måste jag försaka kvalite & så snål är jag inte)...denna oranga från Petzl. & jag hatar ju orange, jag avskyr det med hela mitt hjärta! Pumpor, lönnlöv & krasse får gärna ha den färgen (märk väl endast växtbetonade saker), men i övrigt fixar jag det inte! Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, kanske sporta ridhjälm istället? Fast då kommer Sandra att mobba ut mig totalt...
 
Petzl Elios Class Helmet

Kommentarer
Postat av: ma

I vilket syfte skaffar du hjälmen och vad har färg för betydelse då?

2008-05-20 @ 21:24:43
Postat av: Ida

Jag maste ha en hjalm nar jag klattrar utomhus - att fa stenblock i huvudet kan latt satta ett permanent stopp for ens karriar... & de flesta hjalmar ar roda eller orange for att man ska kunna ses lattare av eftersoks-patruller. & eftersom jag hatar orange vill jag ha en rod hjalm, punkt!

2008-05-20 @ 21:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0