Min drog i livet...

Hepp jepp, så var man inne i ett nytt forskningsryck. Jag har känt hur det smygit på mig de senaste dagarna & efter att jag läst igenom mer än 800 titlar under gårdagens referens-sök så var jag i det närmaste 100% säker. Nu ligger detta på mitt skrivbord & väntar...


En del av mig är lite förskräckt: känner lite ångest över alla de träd som jag mördat & alla apor på Madagaskar som nu står utan hem samt får lite panik över all tid som detta kommer att ta. Plus att vetskapen om att avdelningen måste spara in 6% under de närmaste fem åren spökar i bakhuvudet. En annan, större, del av mig är helt hyper. Så mkt information som bara ligger där & väntar på att jag ska mangla in så mkt som möjligt i mitt huvud, så många bilder & diagram att tolka, så många referenslistor som måste studeras minutiöst så att jag kan printa ut fler artiklar & fylla ett par till av de de förargliga kunskapsluckorna som finns i mitt huvud. Oh, it's highlighting time!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du är verkligen skapad för att forska! :)

2008-11-14 @ 21:13:39
Postat av: Ida

Skratt! Det sa Carla på mitt kontor igår också!



'Ida, you need to become a professor one day'



var vad hon sa med specifikt... Jaa, vi får väl hålla tummarna! :)

2008-11-14 @ 21:28:33
Postat av: ma

Får det ditt pulsslag att öka så är det din grej!

2008-11-14 @ 21:56:29
Postat av: Ida

Jepp, jag får en kick av artiklar! För en liten stund sedan hade jag värdens adrenalinrusch när jag insåg att jag har en kontakt som sitter inne med väldigt intressant material, bara det att han inte inser det!

2008-11-14 @ 22:57:47
Postat av: ma

Intressant!

2008-11-15 @ 20:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0