Remember...

Den med bra minne undrar nu kanske 'Men hur snabbt skrev Ida egentligen den där artikeln?', för det var ju det som var kriteriet för att jag skulle få en dator. However, Jörg blev apförbannad på min andre handledare idag & beslutade sig för att köpa datorn lite som en hämndaktion. Oki... detta är historien om hur moi blev med Mac...

Remember min facebook vän, doktoranden borta i Belgien som jag haft kontakt med de senaste dagarna? Personen som fått Jörg att bli nästan lika irriterad som vår institutionssekreterare? I går skickade han ett nytt mail till mig & berättade lite om sina postdoc planer, vilka råkar vara oroväckande lika en del av de planer som jag & mina handledare dragit upp för min PhD. Skickade mailet till Jörg som kom älgandes efter 3 min för att ta reda på om jag läckt info. Efter att ha påpekat att jag skickat honom allt som jag skrivit på facebook av alla ställen insåg han att detta var orimligt & bad mig kontakta min andre handledare. So, imorse när jag kom in till institutionen hade jag ett litet upprört mail från min andre handledare i inkorgen som förklarade att jag inte kunde hetsa upp mig över att jag inte är ensam om projektet & att det bara är bra om vi kan starta ett litet internationellt sammarbete (ie han har läckt). Eftersom han skickat sitt svar även till Jörg så tog det väl inte så värst många nanosekunder innan Jörg lagt ihop ett plus ett... vilket ledde till att han blev fly förbannad. Trevligt nog var han även sjukt upprörd över den ton min andre handledare hade i det mail han skickat till mig. Sagt & gjort, eftersom de delar på alla kostnader när det gäller mig (& Jörgs budget är något mer generöst tilltagen) äger nu moi en ny MacBook!


Kommentarer
Postat av: ma

Nu är psykologiska kunskaper dyra.

2008-11-23 @ 08:49:26
Postat av: Ida

Jepp, moi tänker dock spela helt oförstående när det gäller tekniskt utrustning köpta i hämnduppsåt...

2008-11-24 @ 18:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0