What on earth?

Tog tidigare idag en liten sväng ned på institutionens bibliotek & ställdes där inför konceptet 'manlig bibliotikarie'. Moi som sommarjobbat på bibliotek under totalt fyra somrar hamnar fortfarande i ett tillstånd av 'What the?!' varje gång jag stöter på en man som jobbar inom just detta yrke. Kvinnor som jobbar på bibliotek är enkla varelser att förstå sig på, de är bittra. Vanligtvis förvandles även moi till en missunsam individ med grava problem gentemot barn (de rycker ju ut böckerna & sätter tillbaka dem fel!) efter 5 min, men männen i yrkeskåren fungerar inte på samma sätt. De är bara udda, riktigt, riktigt udda. Dagens exemplar sportade en skjorta med bruna änder på, snörvlade på ett mkt märkligt sätt & fixerade på en punk ca 30 cm ovanför mitt huvud när han pratade med mig. Kunde inte se hans fötter, men jag hade satt mitt vänstra ben på att han hade på sig birkenstocks med vita tubsockor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0