At the office again...

Har ägnat de senaste dagarna åt att arbeta på mitt undervisningsmaterial, vilket i princip gör att jag är begränsad till att arbeta hemma. Sure, jag hade väl kunnat göra vissa av sakerna inne på institutionen men helt ärligt så älskar jag att kunna stanna hemma om jag vill. Tror att det är en av de absolut största fördelarna med att jobba vid universitetet. Hm, upp i ottan & gå in i höstkylan till mitt kontor eller stanna hemma, duscha varmt, dricka massa te, tåta lite vid datorn & nynna med till Maria Callas version av 'O mio babbino caro'...? Inte så där jättesvårt val. Vilket har fått mig att inse att jag antingen måste stanna vid universitet för evigt eller så blir det till att se till att hitta en man som är oki med att jag stannar hemma & bakar kakor & arrangerar blommor. Moi tänker - lägga beslag på republikanernas lista över personer som bidrar till deras kampanj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0